Informasjon om Tannpleierforeningens tilbud i privat sektor

Norsk Tannpleierforening jobber til enhver til for å forbedre vilkårene til Tannpleiere i Privat Sektor (TIPS) og selvstendig næringsdrivende (SND). TIPS og SND sine interesser står sterkt i hovedstyret. Styremedlemmer som selv jobber i privat sektor, bistår i arbeidet ved å svare på spørsmål fra medlemmer.

Det er mange fordeler du som selvstendig næringsdrivende og privat ansatt har som medlem i NTpF.

Oppslagshjelp

NTpF har utarbeidet oppslagshjelp i samarbeid med jurist, for de som ønsker å starte som selvstendig næringsdrivende. Den inneholder:
  • Informasjon om oppstart av egen virksomhet, organisasjonsform og forsikring.
  • Kontraktsforslag som kan brukes mellom SND og klinikkeier.
  • Viktige punkter å ta med i vurderingen ved oppstart som SND tannpleier.

Kollektivt medlemskap i Små og Mellomstore Bedrifter (SMB)

• Gjennom medlemskap i NTpF har tannpleiere som er selvstendig næringsdrivende et kollektivt medlemskap i SMB – Dinbedrift.no
  • Medlemskapet i SMB Norge gir tilgang til en rekke fordeler, som gratis juridisk rådgivning, skreddersydde forsikringsløsninger, nyttige verktøy, relevante driftskurs og attraktive møteplasser.
  • SMB arbeider for å ivareta de mindre bedriftenes interesser og levevilkår.

Forsikringer

• NTpF har opprettet Tannpleiernes forsikringskontor. De hjelper deg med aktuelle forsikringsløsninger du kan ha behov for som tannpleier og privatperson.
  • Grunnforsikringen i Norsk Tannpleierforening innbefatter blant annet faginvaliditet.

Retningslinjer og lønnstabell

• NTpF har utarbeidet anbefalte retningslinjer for privat ansatte.
  • Anbefalt lønnstabell for tannpleiere ansatt i privat sektor. Tabellen justeres årlig.

Kurs

• Arrangerer kurs for TIPS/ SND. Neste kurs blir i Oslo januar 2024. Vi gjentar årets suksess med Claire McCarthy (mer informasjon kommer).
 Tannpleierforeningen.no finner du nyttig informasjon for deg som er ansatt privat eller driver eget firma/AS –  Tannpleierforeningen.no/arbeid-og-lonn/.
NTpF sender denne informasjonen til alle medlemmer, da vi tenker at den kan være nyttig for alle.

Hovedorganisasjonen Unio arrangerte for første gang en egen klimakonferanse torsdag 11. april. Her kunne du møte politikere, partene i arbeidslivet,