Laster Arrangementer

NTpF, avd Vestland inviterer til heldagskurs

1. September kl. 09.00 – 15.00

Sted: Alrek Helseklynge, Årstadveien 17  (like ved Odontologen)

Vi kan by på spennende og aktuelle tema denne kursdagen, Periimplantitt, TMD og ITI

Program:

09.00 – 11.45       Periimplantitt – forebygging/ behandling og iti info.

11.45 – 12.45       Lunsj

12.45 – 13.45       Temporomandibulær dysfunksjon – diagnostikk og        behandling

14 .00 –15.00       Informasjon fra sponsorer

Påmeldingfrist 13. September

Pris : 1500,- inkluderer varm lunsj og pausemat

Early-bird pris: 1200,- ved påmelding innen 01/09

Vennligst gi oss beskjed hvis du har matallergi

Vi har også lagt opp til at medlemmer ut i distriktet og rundt om i landet  får sjansen til å følge kurset på teams. Pris: 950,-

Velkommen til kurs

Kristian Hamill Lind

DDS 2010, PUMS, spesialist i periodonti 2021, UIB.

Har jobbet som allmenntannlege i Kristiansand frem til 2015. Flyttet da til Bergen og overtok tannlegepraksis i Åsane. Etter endt videreutdannelse jobber han som spesialist i periodonti ved Oris Dental Tårnplassen og som spesialtannlege og klinisk veileder ved Spesialistklinikken IKO, UIB.

Periimplantitt er blitt vårt fagfelts nye hodepine. Kurset tar for seg ulike retninger for forebygging og behandling – vi tar et dypdykk i   teorien, og det blir presentert kasus som tar oss gjennom hvordan forebyggingen allerede starter    planleggingsfasen.

Torbjørn Østvik Pedersen

Spesialist i oral kirurgi og oral medisin og førsteamanuensis

Institutt for kliniskodontologi-UiB og Kjevekirurgisk avdeling-Haukeland universitetssykehusStuderte ved universitet i Bergen, uteksaminert i 2010

Spesialisering i oral kirurgi og oral medisin fra UiB og Haukelanduniversitetssykehus i 2019 og doktorgad (PhD) i stamcellebiologi og kjevebeinsregenerasjon. Arbeidserfaring: Klinikk- og forskningsopphold i Khartoum(Sudan), Boston(USA) og Innsbruck(Østerrike). Overtannlege ved kjevekirurgisk avdeling, Haukeland       universitetssykehus fra 2019. Førsteamanuensis i oral kirurgi og oral medisin ved Universitetet i Bergen fra 2021.

Christine Jonsgar

Tannlege utdannelse fra Radboud Universitair Medisch Centrum Nijmegen i Nederland og University of Glasgow i Skottland, og sin spesialistutdannelse fra Det medisinsk-odontologiske fakultet ved Universitetet i Bergen.

Hun er spesialist i oral protetikk og bittfunksjon og har bred erfaring. Hun er ansatt ved Bergen Tannhelsesenter, og jobber også som instruktørtannlege på seksjon for protetikk på Det medisinsk-odontologiske fakultet i Bergen og på spesialistklinikken.

Påmeldingfrist 13. September

Pris : 1500,- inkluderer varm lunsj og pausemat