Vellykket organisasjonssamling

Første store samling med ny leder og alle hovedtillitsvalgte, plasstillitsvalgte og lokallagssledere i Norsk Tannpleierforening. Tilsammen 49 deltagere var påmeldt.

Innholdsrik første dag på samling for lokallagsledere, tillitsvalgte og hovedtillitsvalgte. Cecilie Stenbro fra Saga HR holdt innlegg om kommunikasjon, noe som er nyttig i arbeidet både som tillitsvalgt, og som tannpleier.

Odd-Bjørn Hjelmeseth var dagens inspirator, med foredraget «korleis». Oddbjørn er tidligere langrennsløper og verdensmester på 50 km  og i stafett. Han snakket om prestasjonskultur, hvordan vi skal bygge et lag, samarbeid, og om å gjøre hverandre gode. Vi fikk høre om medgang og motgang, samt hvordan et godt arbeidsmiljø påvirker hvordan den enkelte har det, og resultatet for organisasjonen.

Lokallagslederne hadde egne seanser. Der kom det blant annet frem planer om jevnlige Teams-møter utenom arbeidstid for å få mer engasjement og at  lære oss å samarbeide med hverandre på tvers av lokalforeningene.

Tillitsvalgte hadde forelesning med advokat Per-Arne Tandberg. Han holdt innlegg om styringsrett og omstilling.

Etter en lang dag, var det godt med en tur til Kongens Utsikt.

Spreke deltagere på Kongens utsikt

Første dag ble avsluttet med felles middag for alle deltagerne.

Andre dag var Cecilie Stenbro tilbake og snakket om konflikthåndtering, den vanskelige samtalen for de tillitsvalgte. Siste del av dagen var lokallagslederne og tillitsvalgte samlet. Da var tema veien videre.

Hovedorganisasjonen Unio arrangerte for første gang en egen klimakonferanse torsdag 11 april Her kunne du møte politikere partene i arbeidslivet