Tannpleier alene til Sydpolen 2022

Spesialtannpleier Hedvig Hjertaker fra Bergen, født i 1994 har som mål å bli verdens yngste kvinne alene til sydpolen.

Hedvig blir sponset av Norsk Tannpleierforening og skal bruke vår logo på nettsiden sin og markedsføre yrket vårt ved intervju, artikler ol. Hun har tidligere gjennomført imponerende mange ekspedisjoner.

Hun starter ferden i november 2022 og skal gå de 1130 km fra Herculet Inlet til Sydpolen på ca. 50 dager. Totalt har 27 mennesker gått på ski på denne ruten tidligere uten assistanse eller forsyninger og  kun 8 av disse er kvinner

Hun ønsker å inspirerer andre til å tørre å gå for drømmen og stole på egne evner.

Tannpleierforeningen ønsker, Hevig, lykke til med spennende og modig ekspedisjon. Hele tannpleier-Norge heier på deg. Tannpleierforeningen heier på deg!

Følg henne på Instagram og på nettsiden hennes