Tannbehandlingsangst eller redde pasienter

Filmer om tannbehandlingsangst

Filmer om tannbehandlingsangst, som inneholder tips og råd til pasienter som har tannlegeskrekk og til deg som behandler disse pasientene.

Tbit - Trygge barn i tannbehandling

TkMidt har også utviklet informasjon beregnet for barn og behandlere som behandler barn med tannbehandlingsangst.

På siden finner du også link til: Dine tenner, du har kontroll

Der finner du filmer om:

• å ta bedøvelse hos tannlegen
  • kroppens alarmsystem
  • å reparere ei tann
  • om tannlegeskrekk

Klikk her for å komme til TkMidt sine Tbit sider

Videoforklaring av panikkanfall

Informativ video om panikkanfall som kan være nyttig til bruk eller tipse redde pasienter om å se.

Hvorfor får vi panikkanfall?

NOFOBI Norsk forening for odontofobi

NOFOBI er en interesseorganisasjon for alle med interesse for atferdsmessige sider ved tannbehandling. Våre medlemmer består både av tannleger, psykologer, tannpleiere, tannhelsesekretærer og sykepleiere. Vi arrangerer blant annet årlig seminar i februar hvert år og årlig “eksamen i odontofobi”. Det finnes også pasientinformasjon om odontofobi på sidene deres.

21. juni 2024 ble det i statsråd sanksjonert og foretatt iverksettingsvedtak av følgende lovendringer i lov 3. juni 1983 nr.