Nytt kurs: Slik beholder du seniorer lenger

Hvordan få flere eldre arbeidstakere til å stå lengre i arbeid? Samfunnsbedriftene og Senter for seniorpolitikk har laget en temaside for å skape økt bevissthet om seniorenes betydning.

Samfunnsbedriftene samarbeider med Unio, LO Kommune, Akademikerne Kommune og YS kommune om prosjektet. Sammen vil vi øke kunnskapen om viktigheten av at eldre arbeidstakere utsetter avgangen sin fra arbeidslivet.

I Unio er det Bibliotekarforbundet, Det norske maskinistforbund, Akademikerforbundet og Forskerforbundet som er involverte i samarbeidet. Med god hjelp fra Senter for seniorpolitikk viser vi hva bedriftene og lokale tillitsvalgte kan gjøre for å bidra til at arbeidstakere blir.
At de med lang erfaring og kompetanse velger å stå i jobb litt lengre gjør en stor forskjell: Slik kan noe av arbeidskraftsbehovet framover fylles.

Viktig å være bevisste

Vi oppfordrer ledelsene og tillitsvalgte i våre medlemsbedrifter til å gjennomgå de syv modulene i kurset og sammen diskutere oppgavene til refleksjon.
Her møter du:
Juridisk rådgiver Christel Kirkøen, Tekna (representerer Akademikerne)
Seniorrådgiver Olav Eikemo, Senter for seniorpolitikk
Seniorrådgiver Jon Fjeldstad, Senter for seniorpolitikk
Assisterende direktør Barbro Noss, i Samfunnsbedriftene

Kurset består av sju moduler som varer fra 8 til 15 minutter. Til noen av videoklippene er det laget egne refleksjonsoppgaver.

Lenke til kurset

Pensjon - Tannpleierforeningen

Årets fagkonferanse er historie og Tannpleierforeningen vil takke til alle som bidro. Se noen av bildene fra konferansen.