Hovedtillitsvalgtsamling februar 2023

Fra 14. – 16. februar var de hovedtillitsvalgte i NTpF samlet på Scandic Oslo Airport.

En fantastisk kjekk og engasjert gjeng, som var glade for endelig å samles igjen.

Vi startet med middag tirsdag kl 20, slik at alle skulle ha mulighet for å komme etter jobb. Det ble livlig prat rundt bordet. Mye hadde skjedd siden forrige gang, så det var mye å oppdatere.

Onsdag startet Linda Ludmann fra administrasjonen med gjennomgang av medlemsregisteret, samt hvordan føre reiseregning. Å lære medlemsregisteret som et nyttig verktøy, ble veldig positivt mottatt, og en a-ha opplevelse hos flere. Ellers var det også greit å få gjennomgang på hvordan reiseregningen skulle føres, slik at man slipper å få den i retur.

Når Linda var ferdig med sin presentasjon, jobbet vi med en konkret case fram til lunsj.

Etter lunsj kom advokat Per-Arne Tandberg fra Legalis. Han snakket om arbeidsmiljøloven, samt tariffavtalen i KS og Oslo kommune. Dette var veldig lærerikt, og HTV gruppen er så liten at alle tør ta ordet. Tre timer gikk fort med et så interessert publikum.

Opplæringsdagen ble avsluttet med caser relatert til det advokaten hadde gjennomgått.

Torsdag var det oppstart kl 08:30. Denne dagen var satt av til gruppearbeid. Vi hadde laget mange oppgaver, men her var engasjementet så stort, at den ene oppgaven genererte en ny. Så vi har mange oppgaver igjen til neste samling.

Vi avsluttet disse dagene med å takke av Eli Helen Limstrand fra Møre og Romsdal, som trer ut av vervet som HTV. Hun planlegger å bli pensjonist i løpet av året, og har fått en HTV arvtaker på plass i Monica Garshol. Vi takket også av HTV i Innlandet, Anna Nguyen. Hun har fått seg ny jobb i Fredrikstad, og skal flytte fra Innlandet. Heldigvis har vi fått plasstillitsvalgt Trine Bakke til å fungere som HTV inntil det blir endelig avgjort hvem som skal inn i vervet.

Jonill og Ann-Elin takker for kjempefine dager, og er stolte over hvor mye disse damene har lært i løpet av dette året!!