Førjulshilsen fra Agder

Fredag 24. november avholdt NTpF avd. Agder årsmøte og julebord i Dyreparken. 14 glade, festpyntede og forventningsfulle tannpleiere møtte opp av 58 medlemmer.

Etter at vi hadde gått gjennom årsberetningen, koblet leder i NTpF, Ann-Elin Instebø, seg på via Teams. Hun var på vei hjem etter en lang arbeidsuke, og holdt et lite innlegg til oss fra sitt sete på bybanen i Bergen. Medlemmene våre, som ikke har «hilst» på henne før, syntes det var et kjempefint innslag på årsmøtet. Etter det gikk vi gjennom faste poster som regnskap & budsjett, arbeidsprogram (det ønskes mer kurs rettet mot de private) og innkomne forslag. Her tok vi opp nettsiden www.tannpleierforeningen.no, der vi oppfordrer alle til å logge seg inn på «Min side» og sjekke at opplysningene som står registrert på hver enkelt stemmer. Vi orienterte også om stipendordningen, forsikringene gjennom Tannpleiernes Forsikringskontor, og vi oppfordret alle til å melde seg på neste års fagkonferanse på Voss. Kirsti informerte om hvordan hun jobber som hovedtillitsvalgt, vi orienterte om at hovedstyret jobber med hvordan lokalforeningene og fagkonferansene skal organiseres fremover, og bad om innspill til hovedoppgjøret. Deretter var det tid for valg. Leder Camilla Lyngstad, nestleder Elin Haaø Ørnevik og kasserer Mathilde Juve-Andresen blir sittende, mens vi takket Victoria Sjåstad, Veronica Haddelad og Ilona Mørch for innsatsen. Vi ønsker velkommen til tre flotte nye styremedlemmer: Liv Tveit Eigeland, Lejla Beganovic og HTV i Agder: Kirsti Merethe Helgesen.

Så var turen kommet til kveldens sosiale og gastronomiske høydepunkt: Dyreparkens Magiske Julevarietè. Dyreparken leverer som alltid kvalitet, og vi fikk virkelig valuta for pengene. Kvelden overgikk alles forventninger og vi ble både overveldet og fascinert, fikk oss noen saftige latterkuler og nøt godt selskap og nydelig mat. Det var både musikalske, magiske, komiske og imponerende innslag. Alle var enige om at kvelden var en suksess, og det var nok en gang hyggelig å bli litt bedre kjent med kollegaer vi kanskje ikke har snakket så mye med før. Etter sammenslåingen av Agder-fylkene, setter vi ekstra stor pris på anledningene der vi får lære hverandre bedre å kjenne – det er fortsatt mange nye ansikter, personligheter, karrierer, arbeidshverdager og spennende historier å dykke inn i over et godt måltid.

Så da sier vi med dette takk for et godt 2023, og vi gleder oss til å ta fatt på 2024 – i enda tettere dialog med hovedstyret. Vi satser på at engasjementet holder seg lettere oppe når vi oftere møtes til dialog og oppdatering, utveksling av erfaringer og kunnskapsdeling.

Mvh Camilla Lyngstad,
Leder NTpF Agder

Hovedorganisasjonen Unio arrangerte for første gang en egen klimakonferanse torsdag 11 april Her kunne du møte politikere partene i arbeidslivet